Wednesday 4 January 2012

Cabaran Pandai SIlat 2011

Buat julung-julung kalinya, Persatuan Silat Cekak Ustaz Hanafi Malaysia menganjurkan program pertandingan silat bernama Cabaran Pandai Silat. Program tersebut berlangsung di Jusco AEON AU2, Setiawangsa pada 17 Disember lalu. 

Pertandingan tersebut disertai oleh pusat-pusat latihan seluruh Malaysia, antaranya, dari Terengganu dan Perak. 13 pasukan lelaki dan 8 pasukan wanita telah mengambil bahagian.

Untuk acara yang pertama kali diadakan ini, PLSCH Kota Damansara dengan bangganya telah menghantar dua pasukan sebagai wakil. Kedua-dua pasukan ini terdiri daripada 14 individu yang berani menyahut cabaran Pandai Silat. Dua pasukan Kota Damansara dikenali dengan nama KD Segerak dan KD Hentak.

sedang giat berlatih

Kedua-dua pasukan telah menjalani latihan selama dua bulan sebagai persediaan menyahut cabaran. Walaupun begitu, nasib tidak menyebelahi satu pasukan dan hanya pasukan KD Hentak berjaya meloloskan diri ke peringkat Cabaran.

Dalam peringkat Cabaran, pasukan yang layak diberi masa sejam setengah untuk melengkapkan tugasan yang diberi secara undian rahsia. 

Saudara Jalil (tengah) membuka sampul rahsia


Namun terbukti yang cabaran ini bukan calang-calang. Cabaran benar-benar mencabar kemampuan pasukan KD Hentak, ditambah pula dengan tentangan sengit dari kesemua 10 pasukan yang layak. Pasukan KD Hentak berjaya meraih 5 tempat teratas walaupun tidak merasa hadiah wang tunai.

Tahniah Pasukan KD Segerak dan KD Hentak. Jumpa anda dalam Cabaran seterusnya!

No comments:

Post a Comment